Oversigt over transportører benyttet hos Lepong.dk
VI MÅ GØRE OPMÆRKSOM PÅ, AT VI IKKE FUNGERER SOM KUNDESERVICE FOR NEDENSTÅENDE TRANSPORTØRER. VI KAN DESVÆRRE IKKE VÆRE BEHJÆLPELIGE MED, AT TRACKE FORSENDELSER HOS DISSE, MEDMINDRE VAREN ER KØBT HOS LEPONG.DK. VI HENVISER ISTEDET TIL DERES KUNDESERVICE.
Hos Lepong gør vi alt for at du som kunde let kan få overblikket over din ordre. Vi har derfor lavet en oversigt over de transportører du kan støde på hos Lepong. Dette skyldes at mange af vores varer kommer direkte fra leverandørerne og dermed er vi afhængige af de transportører som de normalt benytter. Under hver varer finder du den transportør som anvendes på den pågældende varer. Under visse varer står der mere end én transportør, dette skyldes ofte at varen kommer fra udlandet (Tyskland, Holland eller lignende) og at transportøren overdrager varen til en dansk transportør.
Når vi kender den forventede leveringstid på din varer, sender vi dig en mail.
Skulle du have spørgsmål til din ordre er du altid velkommen til at sende os en mail mail@lepong.dk eller kontakte kundeservice på telefon +45 21 64 04 58 (hverdage kl. 14 - 18).
(BEMÆRK VENLIGST, at vi IKKE er kundeservice for nedenstående transportører.
Du bedes venligst kontakte transportøren direkte, da vi ikke kan hjælpe med ordrer, der ikke er bestilt hos Lepong.dk).
Her finder du de transportører som Lepong.dk benytter:
Post Danmark: Når en pakke afsendes fra Lepongs lager, sendes de med Post Danmark, dette sker som regel med omdeling (pakker). Der er enkelte af vores leverandører som også benytter Post Danmark eller et af deres søsterselskaber, her er det ikke altid sikkert at det sker med omdeling. Du vil derfor i disse tilfælde få en postseddel i din postkasse, når din pakke er klar til afhentning i dit nærmeste posthus.
Bemærk venligst, at nogle forsendelser vil kræve, at du skriver under på modtagelsen – det kan enten ske når du afhenter pakken på posthuset eller når du får varen leveret med eksempelvis GLS, TNT eller DHL.
Deutsche Post: Når det angives at pakken leveres med Deutsche Post, vil din pakke blive leveret med Post Danmark. Dette skyldes at Post Danmark overtager al postforsendelse fra Deutsche Post, når det krydser grænsen til Danmark.
GLS: Leveres din pakke med GLS bringes pakken altid ud til din adresse. Såfremt du ikke er hjemme og der ikke er angivet andre steder, at pakken må stilles (på købers eget ansvar), så vil denne blive indleveret i den nærmeste GLS pakkeshop. Her kan pakken efterfølgende afhentes, husk at medbringe den pakkeseddel som du modtager i postkassen.
DPD: DPD og Post Danmark er i dag én virksomhed, men opererer under begge navne. Pakken vil som oftest blive leveret med DPD, men såfremt der ingen er hjemme overgives de til Post Danmark. Pakken kan derefter afhentes på nærmeste posthus, sammen med pakkesedlen du modtager i postkassen (som regel den efterfølgende dag).
DHL: DHL leverer pakken direkte til din dør, skulle du ikke være hjemme og der ikke er angivet at pakken på stilles (på købers eget ansvar). Tages pakken med retur til DHLs pakkecentral og du modtager en pakkeseddel (enten i postkassen eller med posten). Med pakkesedlen kan du via. DHLs hjemmeside, spore din forsendelse eller ringe til dem og anmode om en om levering – eventuelt til anden adresse.
TNT: TNT leverer pakken direkte til din dør, skulle du ikke være hjemme og der ikke er angivet at pakken må stilles (på købers eget ansvar). Tages pakken med retur til TNTs pakkecentral og du modtager en pakkeseddel(enten i postkassen eller med posten). Med pakkesedlen kan du via. TNTs hjemmeside, spore din pakke eller ringe til dem og anmode om en omlevering – eventuelt til anden adresse.
Royal Mail: Er der angivet at din pakke vil blive leveret med Royal Mail, betyder det at Royal Mail står for transporten fra England til Danmark, hvor Post Danmark overtager din pakke og sørger for du modtager den på din adresse.
Danske Fragtmænd: Leveres din pakke/dit gods med Danske Fragtmænd, leveres den som oftest kun til nærmeste kantsten/fortovskant og du skal derfor selv sørge for at transporterer pakken ind til boligen. Er der ingen hjemme på adressen, og der ikke er noteret på fragtbrevet at det må stilles uden kvittering, tages pakken/godset med til områdets fragtcentral. Herfra kan pakken/godset genudkøres (mod gebyr betalt af køber) eller modtager kan afhente pakken/godset indenfor terminalens åbningstid.
Bemærk venligst, at i tilfælde af der ikke er nogen på adressen, afleverer Danske Fragtmænd en pakkeseddel i postkassen, såfremt de ikke har mulighed for at komme til postkassen, fremsender de en kopi med Post Danmark (dette gælder specielt med henblik på opgange med dørtelefoner, hvor de ikke har adgang til).
Dachser Transport: Leveres din pakke med Dascher Transport vil de kontakte dig for at aftale tidspunkt for levering. De leverer din pakke til kantstenen, det betyder normalt vis at forsendelsen stilles ved nærmeste kantsten der støder på mod nærmeste dør. Er du ikke hjemme på leveringstidspunktet vil Dachser kontakte dig for at aftale en ny levering. Er det stadig ikke muligt at leverer ordren vil Dachser kontakte leverandøren, som kontakter Lepong for så at finde en løsning.
Bemærk venligt, at leverancer kan ske til dit arbejde, hvis dette anføres under anden leveringsadresse ved bestillingen.
Bring: I de enkelte tilfælde hvor din pakke leveres med Bring, anbefaler vi at du tager kontakt til deres kundeservice eller sporer forsendelsen via deres hjemmeside.
Thor Trans/Conway: Vi har i 2017 startet samarbejde med Thor Trans/Conway omkring levering af møbler. Med transport gennem Thor Trans/Conway kan vi mod merbetaling, tilbyde ind- eller opbæring af møbler. Faktureringen for dette vil ske særskilt fra ordren.
Leverandørernes egne biler: I sjældne tilfælde vil din ordre blive leveret direkte med deres egne biler. Da det er sjældent, at dette er tilfældet, anbefaler vi at du tager kontakt til os angående spørgsmål omkring levering.
For videre information, kontakt os endelig, eller læs mere på vores side om levering og fragt. Denne finder du her: Levering og fragt.