OBS: Vi gør opmærksom på, at returret og reklamationsret ikke er det samme. Returretten hos Lepong.dk er altid 14 dage, som selvfølgelig først tæller fra du har modtaget ordren. Reklamationsretten er altid 2 år fra modtagelse af ordren.
Vi elsker god service, så derfor har du har altid 14 dages fuld returret, når du handler hos Lepong.dk. De 14 dage gælder fra den dag du modtager varen, eller at den registreres indleveret hos et posthus eller en pakkeshop.
Fortrydelsesretten kan kun benyttes, såfremt varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde, som den er modtaget i. Bemærk venligst, at vi ved fortrydelse af varekøbet, ikke refunderer eventuelle fragtudgifter du måtte have haft i forbindelse med returneringen. Originalemballagen er i nogle tilfælde en væsentlig del af varens værdi. En forringelse heraf, kan betyde, at varen ikke kan anses for returneret i samme stand og mængde, som den er modtaget i. Gem derfor altid emballagen til varen indtil du er sikker på, at du ønsker at beholde varen.
Er den returnerede vare ikke i væsentlig samme stand, som da du modtog den, får du kun en del eller intet af købsbeløbet retur. Du har dog lov til at afprøve varen, som hvis det var i en fysisk butik, men ikke gøre egentlig brug af varen. Din fortrydelsesret kan også benyttes ved at nægte modtagelse af varen ved levering. Bemærk venligst, at vi ikke modtager pakker retur sendt pr. efterkrav.
Returforsendelser, særligt hvis de returneres med eksempelvis GLS eller Postnord, skal returneres med omdeling (dette også for at forkorte returprocessen). Vi modtager ikke besked, såfremt en returforsendelse ligger til afhentning hos en pakkeshop eller på et posthus. Sådanne forsendelser afhentes som udgangspunkt ikke og vil forlænge din retur - send derfor med omdeling.
Vi tager altid returneringer med et smil og er ikke tilfredse med handlen, før du er tilfreds som kunde.
Skulle du fortryde dit køb og ønsker at returnere varen, kan det ske på følgende måde:
1. Du sender os en mail via mail@lepong.dk, med titel ”Returnering”.
2. Skriv altid i mailen, at du ønsker at returnere den angivne vare, samt grunden hertil. Der udover bedes du venligst anføre om du ønsker en anden vare eller om du ønsker betalingen refunderet til din konto. Ved ønske om refundering af betalingen, bedes du angive dine bankoplysninger - registreringsnummer og kontonummer. Købesummen vil normalt blive krediteret din konto inden for en periode af 5-10 hverdage, fra vi modtager varen retur.
3. Download nedenstående returseddel og print den ud. Den udfyldes og vedlægges returvaren.
4. Derudover skal du altid vedlægge din ordrebekræftelse, som du modtog via mail ved bestillingen af varen. Sørg for at ordrens fakturanummer er tydeligt angivet i mailen og på de vedlagte papirer.
5. Returneringen skal ske til følgende adresse:
Lepong v/Blogtrend.dk
Fyrrebakken 21
9530 Støvring
Hjælp til returnering af større/tungere forsendelser:
Skulle du ønske at returnere en vare, eksempelvis et større møbel, så kontakt eventuelt os omkring returløsninger, da vi kan være behjælpelige her. Det vil dog kræve, at den originale emballage er i behold, samt eventuelt palle hvis ordren blev leveret på en sådan (30 kg+), for at vores fragtløsning til retur kan anvendes. Vi dækker ikke returomkostningerne, men kan tilbyde lavere fragtpriser end du som privatkunde ofte selv kan opnå hos fragtfirmaer. Det vil samtidig være nødvendigt, at pallen kan afhentes i gadeplan, og kan tilgåes med en palleløfter (græs, grus og meget ujævne overflader kan ikke tilgåes).
Vigtigt, læs inden du returnerer:
1. Varen skal pakkes forsvarligt og skader som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at returretten bortfalder. Da originalemballagen i nogle tilfælde udgør en betydelig del af varens værdi kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde, hvis emballagen ikke følger med. Gem derfor altid så vidt muligt emballagen indtil du er sikker på, at du vil beholde varen.
2. Varens returnering sker på kundens regning og risiko. Denne kan vi ikke refundere, men derimod refunderer vi uden problemer varens pris.
3. Ordrer skal returneres med omdeling, da vi ikke altid bliver informeret omkring eventuelle afhentninger rundt omkring ved pakkeshops eller posthuse.
4. Varer sendt retur på efterkrav eller som sendes uden porto, vil blive nægtet modtaget.
5. Endvidere kan du fortryde dit køb ved at nægte modtagelse. Vi foretrækker dog at modtage besked herom, således vi ved, at du ikke ønsker ordren leveret alligevel.