Fragt og levering

Hos Lepong.dk afsendes din vare normalt efter betalingen er registreret. Nogle af vores varer leveres direkte fra vores leverandører eller samarbejdspartnere. I de tilfælde, vil den forventet leveringtid være angivet under produktets beskrivelse. Vores leverandører kommer fra lande inden for EU, såsom Sverige, Danmark, Tyskland m.m.

N.B. Varernes estimerede leveringstid findes på varesiden, således du der kan se hvor længe leveringstiden er. Vi leverer normalt indenfor 2 - 5 arbejdsdage, men da flere af vores produkter bliver sendt direkte fra vores leverandører, kan leveringstiden være længere.

Bemærk venligst, at møbler og andre større forsendelser, altid leveres til nærmeste kantsten/første dør i stueetage.

Ved leveringer til udenfor Danmarks grænser (Klik på dit land):

- Færøerne
- Grønland
- Sverige
- Norge

Island og øvrige lande indenfor EU leveres selvfølgelig også til. Kontakt os gerne herom.

Leveringsomkostninger

Nedenfor finder du en oversigt over leveringsomkostninger. Ved nogle leveringstyper kræves der en underskrift ved modtagelse af pakken. Du betaler fragtprisen ud fra din ordres samlede vægt. Fragt omfatter levering til hele Danmark, med undtagelse af ikke brofaste øer, samt Færøerne og Grønland.

De oplyste fragtpriser, herunder også gratis levering, gælder kun indenfor Danmarks grænser.

Fragtpriser

VÆGT

BELØB

0 - 5 kg

Kr. 29,00

5 - 10 kg

Kr. 39,00

10 - 15 kg

Kr. 49,00

15 - 20 kg

Kr. 59,00

20+ kg

Kr. 99,00, dog gratis ved køb over kr. 798

Ordrer over kr. 798 leveres fragtfrit uanset vægt.
Leveringstiden er normalt 2 – 5 hverdage fra bestillingen er afgivet
(leveringstiden er vejledende og kan afvige).

Der er dog forhold der gør, at det i nogle tilfælde kan tage længere tid. Dette drejer sig særligt om tilfælde, hvor varen sendes fra en udenlandsk leverandør. Er dette tilfældet, vil det stå beskrevet under den givne vare, således du allerede der bliver informeret herom. Du modtager altid en bekræftelse fra os, når din vare er afsendt og du er altid mere end velkommen til at kontakte os for at høre nærmere. Leveringstiden er med forbehold for eksterne forhold, der ligger udenfor Lepong.dks indflydelse. Leverer Lepong.dk ikke den dato eller indenfor det tidsrum, som på forhånd er oplyst til køber, er køber ikke berettiget til at kræve kompensation herfor. En annullering af ordren er dog accepteret såfremt forsinkelsen er af betydelig karakter eller mangelfuld.

Der tages forbehold for udskudt leveringstid, udsolgte varer, samt helligdage og weekender.

Shoppen opdateres løbende for at sikre, at varerne ikke bliver udsolgt. Der kan dog opstå fejl, under hvilket tilfælde, vi beklager meget og for så vidt muligt, vil forsøge at informere dig herom hurtigst muligt.

Lepong.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser sket på baggrund af fragtfirmaer eller transportører. Skulle din vare ikke dukke op, bedes du henvende dig til dit lokale posthus og efterfølgende til os. Vi vil for så vidt muligt, altid forsøge at undersøge tilfældet. Skulle du opleve problemer med levering af en vare, hører vi naturligvis gerne fra dig på mail@lepong.dk eller via vores kontaktformular. Levering af varer fra Lepong.dk anses for sket, når køber har fået varen udleveret eller denne er leveret til en pakkeshop. Er der ved modtagelse af pakken synlige skader på emballagen, skal dette gøres opmærksom på skriftligt overfor fragtfirmaet ved modtagelsen og Lepong.dk skal underrettes herom, senest 24 timer efter. Sker dette ikke, er Lepong.dk ikke forpligtet til at erstatte den pågældende vare.

Risikoen for varer købt hos Lepong.dk overgår til køber på leveringstidspunktet.

Spørgsmål og svar omkring levering

- Kan jeg afhente mine varer hos jer?
Afhentning af varer kan i nogle tilfælde lade sig gøre, dog sendes de fleste af vores varer direkte fra leverandørerne og ud til kunderne. I sådanne tilfælde vil det normalt ikke være muligt selv at afhente varerne.
Vi gør opmærksom på at vi udelukkende er en webshop og har ikke en fysisk butik.

- Hvornår på dagen leveres mine varer?
Alle forsendelser af varer købt via Lepong.dk leveres normalt i tidsrummet mandag - fredag (06.00 - 16.00), dog ikke i weekender eller på helligdage.

- Hvilken adresse sendes min bestilling til?
Din bestilling sendes som oftest til den oplyste leveringsadresse - ved mindre forsendelser, til en pakkeshop eller et posthus. I tilfælde af, at du har udfyldt en anden adresse under leveringsadressen end adressen oplyst under betalers adresse, vil varerne blive sendt til leveringsadressen. Bemærk venligst, det er altid kundens eget ansvar at oplyse korrekt leveringsadresse og Lepong.dk kan ikke holdes til ansvar for fejlleveringer sket som følge af fejlagtige oplysninger.

- Hvis jeg ikke er hjemme når min vare kommer, hvordan forholder jeg mig så?
Som oftest vil fragtfirmaet lægge en seddel i din postkasse, hvorpå du informeres om hvor og hvordan du afhenter din pakke.

- Noget mangler i min pakke, hvad gør jeg?
I sjældne tilfælde kan det ske, at ikke alle dine bestilte varer kan leveres i samme forsendelse. Dette kan være tilfældet hvis din bestilling indeholder varer fra flere forskellige leverandører. Det er ikke noget der vil have indflydelse på din samlede levering, men betyder at varerne vil komme enkeltvis i forskellige forsendelser. Skulle du have spørgsmål til din levering, bedes du fremsende os en mail på mail@lepong.dk eller via vores kontaktformular. Her beder vi dig oplyse dit ordrenummer samt navn og adresse og en forklaring af problemet. Vi vil herefter hurtigst muligt forsøge at hjælpe dig.

- Leverer i udenfor Danmarks grænser (herunder til Grønland og Færøerne)?
Vi kan sagtens sende udenfor Danmarks grænser, dog ikke fragtfrit. Skulle du ikke være bosiddende i Danmark, eller have en dansk adresse, hvortil ordren kan sendes, så send os en mail, og vi vil fremsende en manuel faktura med betalingsoplysninger på. Vi har mulighed for at sende til Færøerne, Island, Grønland, Sverige og Norge.

- Er alle jeres varer på lager?
Som udgangspunkt er alle vores varer en lagervare. Der er dog forskel på, om varen er på lager hos os eller hos vores leverandører. Der tages endvidere forbehold for trykfejl, lagerstyringsfejl og prisændringer.

- Skal jeg betale told på varerne?
Nej, vi afsender ikke varer hvor du skal betale told på. Sendes din vare fra et andet land end Danmark, vil der heller ikke blive påregnet told, da vi kun har leverandører indenfor EU. Skulle du mod al forventning modtage en toldopkrævning i forbindelse med en ordre aflagt hos os, bedes du kontakte os via mail@lepong.dk eller gennem vores kontaktformular og vi vil straks afhjælpe problemet. Bemærk venligst, at får du ordren leveret til en adresse i Norge, på Færøerne eller Grønland, vil der komme told på din ordre. Vi fjerner momsen på disse ordrer, inden du modtager den manuelle faktura fra os.

- Kan jeg ændre leveringsadressen på min ordre?
Skulle du have brug for at ændre leveringsadressen på din ordre, bedes du skrive en mail til mail@lepong.dk med den nye adresse, dit ordrenummer og dit navn hurtigst muligt (umiddelbart efter ordren er lagt). En ændring af leveringsadressen er kun muligt, såfremt din ordre endnu ikke er effektueret.

- Hvad hvis jeg benytter flexlevering hos Post Danmark?
Hvis du vælger Flexlevering igennem Post Danmark, hæfter du selv for pakken hvis den skulle bortkomme. Aftaler om flexlevering indgås mellem dig og Post Danmark og Lepong.dk har ingen indflydelse på dette og kan derfor heller ikke påtage sig ansvar for pakker der evt. skulle bortkomme.

- Kan jeg bestille en vare og få den sendt som en gave?
Vi kan hjælpe dig med at sende varen til en anden leveringsadresse. Desværre har vi ikke mulighed for, at tilbyde indpakning i øjeblikket, herunder heller ikke vedlægge et kort eller en personlig hilsen.

Skulle du have yderligere spørgsmål, som ikke besvares ovenfor, er vi altid parate til at hjælpe dig på mail@lepong.dk, eller gennem vores kontaktformular.

Produkt tilføjet til ønskeliste
Produkt tilføjet for at sammenligne.