Her kan du læse mere omkring hvem og hvad Lepong.dk er og står for.

Lepong.dk - Online shop med møbler og lamper til inde såvel som ude

Lepong.dk har sin oprindelse tilbage til år 2013, hvor vi startede webshoppen. Vores ide med at starte webshoppen var, at vi efterhånden havde fået samlet et stort netværk af potentielle leverandører, som enten allerede vár på det danske marked, men i særdeleshed også leverandører og brands, som endnu ikke havde rodfæste i Danmark eller Skandinavien. Vores ønske var, at kunne tilbyde danskerne og resten af Skandinavien et lidt anderledes sortiment af varer, som ikke fandtes i hvert et hjem eller i hver en butik - altså et sortiment af varer, som kunne være med til at definere vores kunders bolig eller have, eller kunden som person.

Vores netværk af leverandører er meget udbredt, og vi har over årerne fået opbygget et netværk i Danmark, øvrige Europa og sågar USA, hvor vi ihærdigt forsøger at kunne præsentere varer fra. Vi trækker dog kun varer fra USA, hvor varerne afsendes fra en afdeling i Europa, således vores kunder ikke belemres med told og moms ved modtagelse.

Langt størstedelen af varerne på Lepong.dk bliver afsendt direkte fra vores leverandørers lagre rundt om i Europa. Vi har selvfølgelig også varer som først skal omkring vores adresse, hvor de pakkes forsvarligt og den videre levering til dig, bliver arrangeret. Vi arbejder kun sammen med nogle af de bedste og mest velfunderede leverandører og transportører, således vores kunder ikke udsættes for gener, som ikke burde opstå. Vi kan dog selvfølgelig løbe ind i problemer med vejr og vind, eller andre emner som kan skabe små forsinkelser. Dette vil ingen virksomheder typisk kunne undgå, men der er ingen tvivl om, at vi altid gør vores absolut bedste for at følge din forsendelse, enten undervejs til dig eller her til vores adresse.

I og med at vi altid forsøger at være up-front med leveringerne, vil du typisk ikke opleve at en ordre pludselig ankommer til dig, uden at det er blevet dig oplyst i god tid inden. Ordrer som afsendes direkte fra vores leverandører, vil altid blive informeret ud til dig på mail ved afsendelse fra leverandørens lager. Der vil typisk være et trackinglink i vores leveringsinfo, som sendes til dig, og heri har du mulighed for at følge forsendelsen online - nogle trackinglinks angiver endvidere en forventet leveringsdato.

Vi har herunder listet et rids op om, hvordan det typisk fungerer med levering:

- Små ordrer som vi har på eget lager eller som skal omkring vores adresse, afsendes typisk med GLS eller Postnord. Her sendes altid til enten GLS pakkeshop eller til nærmeste posthus, således du ikke skal tænke på, at være hjemme ved levering.

- Små ordrer som sendes direkte fra leverandøren, afsendes typisk med UPS, GLS eller Postnord, og vil ofte være med omdeling. Skulle der ikke være nogen hjemme ved levering, vil forsendelserne blive indleveret hos nærmste pakkeshop eller posthus til senere afhentning. Dette vil du som oftest modtage en notits om, men også kunne se via trackinglinket, hvor forsendelsen er indleveret. Du behøver dermed heller ikke at skulle være hjemme ved levering.

- Større ordrer som vi har på eget lager eller som skal omkring vores adresse, afsendes med vores tilknyttede fragtfirma Brink Transport, som vi har anvendt i flere år med gode oplevelser. Ved sådanne ordrer, så kontaktes du altid inden varen pakkes, således du får mulighed for at vælge en dato, hvor det passer dig bedst at få ordren leveret. Det kan også være, at der er et sted på adressen, hvor chaufføren med din tilladelse må have lov at sætte forsendelsen. Denne placering skal dog kunne tilgås med en palleløfter, hvorfor adgangen dertil ikke må have underlag af græs, grus eller meget ujævne fliser. Ordrerne leveres til kantsten, hvilket med andre ord vil sige, til nærmeste dør i stueetage, og indbefatter ikke op- eller indbæring.

- Større ordrer som sendes direkte fra leverandøren, afsendes med forskellige fragtfirmaer. Her er fællesnævneren, at du altid kontaktes på telefon inden ordren lastes på bilen, således du i samråd med transportfirmaet, får mulighed for at vælge en dato, hvor det passer dig bedst, at få ordren leveret. Leveringen er altid til kantsten, hvilket vil sige første dør i stueetage. Der tilbydes ikke op- eller indbæring.

Har du spørgsmål til leveringsmetoder eller i forbindelse med leveringer, er du altid mere end velkommen til at kontakte os - vi er her for dig som kunde, og står næsten på hovedet for dig, såfremt det er os muligt. Vi kan altid kontaktes på mail@lepong.dk eller på telefon. På telefon er åbningstiden alle hverdage mellem kl. 14 og 18. Ringer du udenfor disse tider, kan vi ikke garantere at telefonen besvares, men lægger du en besked til os, vil vi altid vende tilbage til dig hurtigst muligt. Mails besvares ALTID indenfor 24 timer i hverdagene, og ofte besvares mails også om aftenen, i weekender og på helligdage - det skal aldrig være svært for dig at komme i kontakt med os. Vi kan selvfølgelig også kontaktes via vores kontaktformular på "Kontakt os" siden. Vi må dog anbefale, at huske at klikke på den grønne knap med "Send", da vi ellers ikke modtager din henvendelse.

Skulle du efter 24 timer i hverdagene ikke have modtaget svar fra os, vil der typisk forelægge en fejl. Dette kan være, at vores svar tilbage på din henvendelse, er endt i et spamfilter eller under uønskede mails. Dette sker typisk ved hotmail eller live email-adresser, men hører dog til sjældenhederne. Vi anbefaler dog altid at kigge efter i disse mapper, for at se om ikke vores svar ligger der. Finder du stadig ikke vores svar i disse mapper eller i din indbakke, så kontakt os endelig igen, da der kan være sket en fejl. Vi anbefaler samtidig at tjekke om der er indtastet korrekt email adresse.

Spørgsmål og svar på almindelige spørgsmål:

- Har i et showroom eller en fysisk butik, hvor varerne kan beses inden køb og levering?
Vi har desværre ikke et showroom eller en fysisk butik, hvor det er muligt at beses og eventuelt prøve varerne inden køb og levering. Vi ved godt, at dette kan give nogen tvivl og bekymring omkring varen, da det kan være svært at vurdere en vare ud fra et billede. Vi kan ikke løse dette, men vi tilbyder istedet 14 dages fuld returret, som selvfølgelig er gældende fra den dag, hvor du modtager ordren. Vi tilbyder også gerne at være behjælpelig med en eventuel returløsning, men dækker dog ikke omkostningerne forbundet hermed. Vi vil kunne tilbyde returomkostninger der er betragteligt lavere, end man som privatkunde typisk vil kunne opnå. For at vores returløsning skal kunne anvendes ved større forsendelser, er det påkrævet at den originale emballage er i behold og varen kan pakkes forsvarligt tilbage heri. Er ordren leveret på en palle, vil denne palle også være nødvendig, samt at emballagen kan sikres fast på pallen - det kan eventuelt være med snor eller deslige. Forsendelsen vil skulle afhentes i gadeplan, hvor det er muligt at tilgå med en palleløfter (græs, grus og meget ujævne fliser er ikke mulige). Er du i tvivl omkring en retur, så endelig kontakt os herom, og så finder vi selvfølgelig ud af en løsning.

- Hvor finder jeg jeres e-mærke?
Vi har hos Lepong.dk fravalgt at købe e-mærket, da vi allerede opfylder kravene, som du som kunde i Danmark har krav på. Vi gør en stor dyd ud af, at vores kunder skal føle sig sikre i deres køb, og opfordrer altid til at vi kontaktes, såfremt der skulle være tvivl omkring noget - småt som stort. Som kunde i Danmark er du allerede rigtig godt stillet, når du anvender et dansk betalingskort. Skulle der være tvivl omkring vores eksistens eller service, kan vi altid anbefale at kontakte os, eller eksempelvis at læse vores anmeldelser på sider som Trustpilot eller Facebook (direkte links hertil finder du lidt længere nede på denne side).

- Hvornår trækker i betalingen?
Hos Lepong.dk trækker vi ALDRIG betalingen, førend din ordre er på vej til DIG. Det er jævnfør Købeloven, ikke tilladt at trække betalinger ved online salg, før ordren er afsendt og er på vej til kunden. Andre forhold gælder dog ved specialbestillinger, hvor det er tilladt at trække betalingen med det samme. Vi har hos Lepong.dk som standard ikke varer, som specialfremstilles, og du vil derfor ikke opleve at betalinger trækkes før tid. Vi har varer, som kan specialfremstilles, men dog kun på forspørgsel og altså ikke præsenteret på shoppen. Du kan derfor være sikker på, at betalingen ikke trækkes, før ordren er afsendt til dig - dette gælder også på ordrer med en længere leveringstid. Bemærk venligst, at anvender du eksempelvis Mastercard eller et rent Visa kort til betaling (electron m.v. også gældende), så kán det se ud som om, at betalingen er trukket. Dette er dog ikke tilfældet, men betalingen står blot reserveret/deponeret hos din udbyder af pågældende Mastercard/Visa kort. Et Visa/Dankort går ikke ind under disse, sammen med almindelig rent Dankort - her vil betalingen ikke fremgå som værende trukket fra kontoen, før vi har trukket betalingen, og dette sker ikke før din ordre er undervejs til dig. Du kan derfor roligt anvende betalingskort hos Lepong.dk uden frygt for, at betalingen trækkes dagen efter ordren er placeret, medmindre din ordre allerede er afsendt og på vej til dig. Ved spørgsmål, tvivl eller deslige omkring hvordan og hvorledes det fungerer, så er du altid mere end velkommen til at kontakte os for at høre nærmere.

- Hvorfor kan jeg ikke selv vælge hvor, hvornår og hvordan jeg vil have min ordre leveret?
Dette er desværre et område, som kan være lidt svært som kunde at vurdere mulighederne for. Hos Lepong.dk har vi flere forskellige leverandører, som sender ordrerne direkte til dig som kunde. Dertil har vi også ordrer, som afsendes her fra vores adresse og med levering til dig. Fælles for disse leveringsmetoder er, at du altid modtager besked i god tid inden levering. Afsendes ordrerne direkte fra en af vores leverandører, vil du altid modtage en mail med leveringsinfo og tracking i, hvor du har mulighed for at se nærmere omkring leveringen. I andre tilfælde, vil du blive ringet op af fragtselskabet, som skal levere din ordre, således i sammen vil kunne aftale, hvilken dato det passer dig bedst, at få ordren leveret. I de situationer, hvor små ordrer afsendes her fra vores adresse, sker dette altid med GLS til nærmeste pakkeshop eller med Postnord til nærmeste posthus. Ved større forsendelser som afsendes herfra, kontakter vi dig ALTID inden pakning, således du får mulighed for at vælge en dato for levering, således du ved besked herom. Det er vores intention at ingen leveringer af ordrer fra Lepong.dk skal være besværlige for dig som kunde eller ske uden forudgående aftale.

- Hvorfor står nogle varer med en forventet leveringstid på eksempelvis 2 - 10 uger?
På alle varer som er vist på Lepong.dk, vil du på produktsiden kunne se en oplyst forventet leveringstid. Denne forventede leveringstid er forskellig fra produkt til produkt, og kán i nogle tilfælde stå angivet med eksempelvis 2 - 10 uger. Dette betyder, at leveringstiden som udgangspunkt vil tage mindst 2 uger, før du modtager den, men at det kan ske, at leveringstiden vil være op til 10 uger. En levering på op til 10 uger hører til de absolutte sjældenheder, og på ordrer med sådanne forventede leveringstider, vil du altid blive kontaktet med information herom. Vi har hos Lepong.dk kun et begrænset udvalg af varer på eget lager, og vil derfor ofte skulle have varerne hjem fra leverandørens lager, som kan være beliggende i andre europæiske lande. Er du i tvivl om, om den forventede leveringstid vil være 2, 4 eller måske 10 uger, er du altid mere end velkommen til at kontakte os, for at høre nærmere.

- Sælger Lepong.dk engros/Er i også grossist?
Som udgangspunkt nej. Vi har dog visse varer, hvor vi vil kunne tilbyde at sælge varerne engros. Disse varer er fordelt ud på vores jule sortiment, samt visse møbler som eksempelvis sofaer. Er du interesseret i at høre, hvilke varer i julesortimentet eller hvilke sofaer, som vi kan tilbyde engros, så kontakt os endelig og vi kan henvise til disse varer. Bemærk dog venligst, at det ikke gælder alle varer i disse kategorier. Der vil samtidig være et minimumsantal eller et minimumsbeløb for engros salg.

- Kan varer afhentes hos jer?
Da mange af varerne afsendes direkte fra leverandørerne og til dig som kunde, er det ikke altid muligt at kunne afhente ordrerne her hos os. Alt kan selvfølgelig lade sig gøre mod forudgående aftale herom.

- Sender i til Færøerne, Grønland, Sverige og Norge?
Vi sender til det meste af Europa og sender selvfølgelig varer til både Færøerne, Grønland, Norge og Sverige. Det er dog ikke muligt at placere en ordre direkte via shoppen, hvis levering skal ske udenfor Danmarks grænser. Alle ordrer udenfor Danmarks grænser, skal ske via mail på mail@lepong.dk med angivelse af fuld adresse samt telefonnummer. Disse informationer skal vi bruge for at kunne indhente fragtpriser. Vi kan desværre ikke sende varer fragtfrit udenfor Danmarks grænser, men vil aldrig overfaktuere dig for levering - den pris vi får af fragtfirmaet, er den pris som du får oplyst. Vi er særligt stærke på leveringer til Grønland, da vi har mulighed for selv at kunne indlevere hos Royal Arctic. Vi sender både små som store ordrer udenfor Danmarks grænser, men gør dog opmærksom på, at fragtprisen kan være ret høj på små forsendelser. En ordre på eksempelvis 4 julekugler vil dermed aldrig kunne betale sig, men vi nægter selvfølgelig ikke at fremsende sådanne ordrer ved ønske. Du kan finde informationer omkring levering til Færøerne og Grønland, Norge og Sverige ved at klikke på pågældende land herunder:

- Levering til Færøerne og Grønland

- Levering til Norge

- Levering til Sverige

- Kan i hjælpe med indretning af restauranter, caféer, typehuse og hoteller mv.?
Ja og nej vil være det korte svar. Det længere er, at vi både kan og gerne vil hjælpe med større projekter, og via vores ekstensive netværk af leverandører og brands, har vi mulighed for at hjælpe med langt de fleste løsninger. Vi kan hjælpe med både møbler, lamper og belysning, udendørsmøbler og områder såvel som sanitære løsninger. Vi har et netværk i både Danmark, Europa og USA, men har samtidig også kontakt til producenter på forskellige områder og kan derfor nogle gange hjælpe med selv de mest utænkelige løsninger - som vi siger "Test os og se hvad vi kan". Når man har så stort et netværk, finder man også ud af, at der findes produkter derude, som er så anderledes, sjove og interessante, at man aldrig havde tænkt på dem som værende tilgængelige. Om du skal bruge en halv togstamme, 100 spisebordsstole, service til 500 kunder eller et helt orangeri, så står vi side om side med dig i projektet og gør vores bedste for at netop dine ønsker bliver indfriet. Det vi til gengæld ikke kan hjælpe med, er at indrette selve rummet eller området, da vi desværre ikke har hænder nok til dette, så vi anbefaler altid at rådføre dig med en indretningsarkitekt, såfremt du/i ikke selv har tid til eller mod på at stå for det. Du kan eventuelt læse lidt mere omkring indretning af restaurant og cafe m.v. ved at klikke hér.

Skulle du sidde med et spørgsmål, som du ikke har fundet svar på i ovenstående, så kontakt os endelig. Vi kan kontaktes via nedenstående kontaktinformationer og vil altid gøre vores bedste for at besvare din henvendelse. Mange informationer og svar vil samtidig kunne findes under fanen "Information" øverst på siden.

Hvordan kommer du i kontakt med os?

Skulle du have spørgsmål til vores produkter, leveringen eller til webshoppen, er du altid mere end velkommen til at kontakte os på mail@lepong.dk eller på telefon (+45) 21 64 04 58. Vi kan træffes på telefonen i tidsrummet 14 - 18 på hverdage.

Du har også mulighed for at kontakte os på en af de sociale medier eller læse vores kunders anmeldelser på:   

- Trustpilot

- Instagram

- Linkedin

- Facebook

- Pinterest (Administreres dog via Blogtrend, som står bag Lepong.dk)

Kontakt informationer:

Mail: mail@lepong.dk
Tlf.: +45 21 64 04 58
Åbningstid på telefonen: 14 - 18 alle hverdage


Adresse:

Lepong.dk
c/o Blogtrend.dk
Fyrrebakken 21
DK-9530 Støvring

Firma informationer:

CVR nr: DK31696054
Bank: Danske Bank